Emmen: Een Stad Vol Eenvoudige En Charmante Bezienswaardigheden
juli 9, 2025
Deliveroo is sinds 2015 actief in Nederland en heeft in die tijd sterk gegroeid. Het Britse maaltijdbezorgplatform heeft inmiddels meer dan 3.000 restaurantpartners in 19 steden en werkt met ongeveer 3.000 bezorgers. De uitbreiding van het bedrijf naar nieuwe steden en het aanbod van verschillende diensten, waaronder Marketplace+ en Deliveroo Editions, tonen aan dat het platform zich in Nederland heeft geïntegreerd. De groei van de vraag naar maaltijdbezorging, vooral als gevolg van de coronacrisis, heeft bijgedragen aan de uitbreiding van het platform naar meer steden. Echter, de toekomst van Deliveroo in Nederland blijkt onzeker, aangezien het bedrijf in 2022 besloot te vertrekken.
Deliveroo is in Nederland begonnen met 130 restaurants en 300 fietskoeriers in Amsterdam. In de jaren erna heeft het platform zich uitgebreid naar meer steden. Op 10 augustus 2022 kondigde Deliveroo aan zijn activiteiten in Nederland te willen stoppen. De reden is dat het bedrijf in ons land niet groot genoeg is om voldoende winst te maken. Hoewel de plannen nog niet definitief zijn, is het bedrijf van plan eind november 2022 te stoppen. Deliveroo is wereldwijd in 11 landen actief en weet goed te floreren in markten waar zij de grootste of de één-na grootste bezorgpartij zijn, maar Nederland is goed voor slechts 1% van de omzet en het Britse bedrijf heeft hier te maken met sterke concurrentie in de vorm van Thuisbezorgd en Uber Eats.
In de komende maand breidt maaltijdplatform Deliveroo haar diensten uit naar drie nieuwe Nederlandse steden in Noordoost-Nederland. De eerste uitbreiding start volgende week in Groningen. Later deze maand lanceert de dienst ook in Zwolle en Emmen. De uitbreiding naar nieuwe steden is onderdeel van het internationale groeiplannen van Deliveroo. Joep Hutschemakers, General Manager Deliveroo Nederland, heeft als ambitie om de groei in 2022 te continueren. Dit doet hij onder andere door naar meer steden uit te breiden en nieuwe diensten uit te rollen. Zo kunnen ze nog meer restaurants en consumenten laten kennismaken met het gemak, de snelheid en de betrouwbaarheid van hun platform.
De groeiende vraag naar maaltijdbezorging buiten de Randstad is een van de belangrijkste redenen voor de uitbreiding van Deliveroo naar nieuwe steden. Het is duidelijk dat er in heel Nederland behoefte is aan het snel en gemakkelijk online bestellen van maaltijden, niet alleen in de Randstad. Door de lockdowns is die behoefte in een groeiversnelling gekomen. Mensen willen nu vaker thuis genieten van lekkere en goede maaltijden. Daarom breiden we onze dienst uit naar meer steden en zijn we in gesprek met veel lokale restaurants. Samen met hen werken we aan een zo gevarieerd mogelijk aanbod om tegemoet te komen aan die veranderende behoefte.
Afgelopen zomer heeft Deliveroo in Nederland twee nieuwe concepten gelanceerd: Marketplace+ en Deliveroo Editions. Met Marketplace+ breidde het bedrijf in juni haar manier van werken uit, door restaurants te laten kiezen tussen het laten bezorgen van bestellingen door hun eigen bezorgers of door één van de 1.900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten. Daarnaast lanceerde het Deliveroo Editions: een eigen restaurantkeuken waarbij chefs van bestaande restaurants koken in een keuken van Deliveroo.
Deliveroo Editions is in juli geopend in Mooie Boules in Amsterdam Oost. Deliveroo heeft daar 3 keukens gelanceerd, waarin 6 restaurants gerechten bereiden. Deze kunnen exclusief bij Deliveroo-klanten bezorgd of in de hal gegeten worden. De cuisines zijn uitgekozen op basis van de vraag in Amsterdam Oost, waarbij dit aanbod ontbrak. Ook hier breidt Deliveroo per vandaag de mogelijkheden uit, met een ‘Food Hal’ op de app. In plaats van apart bestellen en bezorgen per keuken, kunnen Deliveroo-klanten via de app nu vrij bestellen uit alle restaurants in 1 bestelling.
Deliveroo is inmiddels inmiddels actie in Almere, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Den Haag, Delft, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Haarlem, Hoofddorp, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. De steden waarin Deliveroo actief is, zijn onder meer Almere, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Den Haag, Delft, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Haarlem, Hoofddorp, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Utrecht.
In de komende maand breidt maaltijdplatform Deliveroo haar diensten uit naar drie nieuwe Nederlandse steden in Noordoost-Nederland. De eerste uitbreiding start volgende week in Groningen. Later deze maand lanceert de dienst ook in Zwolle en Emmen. De uitbreiding naar nieuwe steden is onderdeel van het internationale groeiplannen van Deliveroo. Joep Hutschemakers, General Manager Deliveroo Nederland, heeft als ambitie om de groei in 2022 te continueren. Dit doet hij onder andere door naar meer steden uit te breiden en nieuwe diensten uit te rollen. Zo kunnen ze nog meer restaurants en consumenten laten kennismaken met het gemak, de snelheid en de betrouwbaarheid van hun platform.
Deliveroo is in Nederland begonnen met 130 restaurants en 300 fietskoeriers in Amsterdam. In de jaren erna heeft het platform zich uitgebreid naar meer steden. Op 10 augustus 2022 kondigde Deliveroo aan zijn activiteiten in Nederland te willen stoppen. De reden is dat het bedrijf in ons land niet groot genoeg is om voldoende winst te maken. Hoewel de plannen nog niet definitief zijn, is het bedrijf van plan eind november 2022 te stoppen. Deliveroo is wereldwidelijk in 11 landen actief en weet goed te floreren in markten waar zij de grootste of de één-na grootste bezorgpartij zijn, maar Nederland is goed voor slechts 1% van de omzet en het Britse bedrijf heeft hier te maken met sterke concurrentie in de vorm van Thuisbezorgd en Uber Eats.
De groeiende vraag naar maaltijdbezorging buiten de Randstad is een van de belangrijkste redenen voor de uitbreiding van Deliveroo naar nieuwe steden. Het is duidelijk dat er in heel Nederland behoefte is aan het snel en gemakkelijk online bestellen van maaltijden, niet alleen in de Randstad. Door de lockdowns is die behoefte in een groeiversnelling gekomen. Mensen willen nu vaker thuis genieten van lekkere en goede maaltijden. Daarom breiden we onze dienst uit naar meer steden en zijn we in gesprek met veel lokale restaurants. Samen met hen werken we aan een zo gevarieerd mogelijk aanbod om tegemoet te komen aan die veranderende behoefte.